بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم مومنٰ انقلابی و با فرهنگ کردستان

مکانی صمیمی بین اساتید و دانشجویان (طرح شبهات و سئوالات درسی معارف اسلامی و مشاوره دینی)

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم مومنٰ انقلابی و با فرهنگ کردستان



حضرت آيت الله خامنه اي حفظ عزت ملي را در گرو حفظ ايمان، وحدت، اقدام شجاعانه، استقامت و ارتقاي روحيه «کار و تلاش و ابتکار» خواندند و افزودند: حفظ عزت ملي نقطه اي اساسي در تحليل حوادث سياسي است و همه مردم بخصوص جوانان بايد در بررسي مسائل، به علل تداوم عزت ملي توجه کافي کنند.

ايشان عناصر برهم زننده وحدت ملي را عوامل آگاه و يا ناآگاه دشمن خواندند و تأکيد کردند: هرکسي وحدت ملي را به بهانه هاي مذهبي از جمله طرفداري از شيعه و سني خدشه دار کند چه شيعه باشد و چه سني، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ناآگاهي برخي عوامل مزدور دشمن افزودند: بسياري از عناصر و عوامل وهابي و سلفي که در عراق و افغانستان و پاکستان اقدامات تروريستي مي کنند متوجه مزدوري خود نيستند همچنانکه فرد شيعه اي که به مقدسات اهل سنت توهين مي کند حتي اگر متوجه نباشد مزدور دشمن است.


رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در نگاه جماعت سلفي و وهابي، شيعيان و «اهل سنتِ محب اهل بيت و اهل سنت پيرو عرفان قادري»، در هر جاي دنيا باشند کافرند اما حقيقت اين است که پيروان اين فکر شوم مأمور ايجاد اختلاف ميان برادران مسلمان هستند همچنانکه شيعه اي که از روي ناداني و يا غرض به مقدسات اهل سنت توهين مي کند مأمور ايجاد اختلاف است و بهرحال رفتار هر دو گروه حرام شرعي و خلاف قانوني است.


ايشان ملت را به قدرشناسي همراهي «دولت با مردم» و دولت را به قدرشناسي «ايمان و حضور پرشور و شوق مردم» توصيه کردند و افزودند: بايد ابتکار و روحيه کارآفريني مردم بويژه جوانان را قدر شناخت.


رهبر انقلاب اسلامي همچنين منطقه کردستان را سرزمين ايمان، فرهنگ و هنر – صفا و وفاداري و «استان فداکاريهاي بزرگ» خواندند و افزودند: مجاهدتهاي مردم رشيد اين خطه که با هوشياري، توطئه دشمن را در اولين و حساس ترين سالهاي عمر نظام تشخيص دادند و مردانه در مقابل آن ايستادند از ياد ملت ايران نخواهد رفت.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به آشنايي نزديک خود با مردم کردستان افزودند: مردم با عظمت اين استان، مردمي امتحان داده هستند چرا که وقتي دشمن با سياست خباثت آلود خود در پي ايجاد تفرقه قومي و مذهبي در پيکره عظيم ملت ايران بود، مردم کردستان با هوشياري و مجاهدت اين توطئه بزرگ را خنثي کردند.

ايشان طبيعت زيبا و سرسبز، روحيه مهربان و با صفاي مردم استان و علما و شعراي بزرگ اين خطه را از جلوه هاي زيباي استان فرهنگي کردستان دانستند و خاطرنشان کردند: مخالفين سرافرازي ايران، از اول انقلاب سعي کردند اين منطقه را استاني امنيتي کنند اما نظام مقتدر اسلامي با همراهي مردم، اين مشکل بزرگ را حل کرد.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به قدرداني مردم کردستان از شهيدان بزرگي همچون کاوه – صياد شيرازي – متوسليان – بروجردي، کاظمي و ديگر سرداران شهيد افزودند: جوانان رزمنده اي که به اين ديار مي آمدند نيز محبت مردم کردستان را فراموش نمي کنند.



رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به سياست رژيم طاغوت براي عقب نگه داشتن استان کردستان افزودند: اين استان، قبل از انقلاب فقط 360 دانشجو داشت و تنها حدود 30 درصد مردم استان باسواد بودند و کارهاي عمراني نيز در حد صفر بود اما اکنون بيش از 40 هزار دانشجو در بيش از 20 مرکز آموزش عالي مشغول تحصيلند.

ايشان کارها و خدمات نظام اسلامي در منطقه کردستان را عظيم دانستند اما خاطرنشان کردند کارهاي فراوان ديگري وجود دارد که بايد با توجه و همت بيشتر مسئولان انجام شود - و در زمينه حل دو مسئله اصلي اين استان يعني بيکاري و کمبود سرمايه گذاري، گامهاي بزرگتري برداشته شود.


حضرت آيت الله خامنه اي، نگاه نظام اسلامي به مسئله تنوع اقوام را نگاهي برخاسته از متن اسلام خواندند و افزودند: در نگاه ما، تنوع اقوام فرصت بزرگي است تا اجزاء پيکره ملت ايران با مراودات صحيح، همزيستي و اتحاد کامل بتوانند با استعدادها و ظرفيتهاي مختلف يکديگر را تکميل کنند.

ايشان در همين زمينه تأکيد کردند: نگاه ما به استان کردستان، نگاهي لبريز و متکي به محبت، برادري، اتحاد و همدلي است و هرکس با اين نگاه مخالف است، برخلاف سياست نظام رفتار مي کند.

ايشان با يادآوري دوراني که ايادي بيگانه، حرفهاي دشمنان را به اسم حرفهاي مردم کرد مطرح مي کردند افزودند: در آن دوران مردم استان و مجموعه رشيد و پر افتخار پيشمرگان کرد مسلمان با تقديم 5400 شهيد، به مقابله با دستهاي تفرقه افکن برخاستند و افتخار بزرگي آفريدند.



ايشان جوانان استان کردستان را به آشنايي با تاريخ فداکاريها و مجاهدات مردم اين سرزمين توصيه کردند و افزودند: مسائل عبرت آموزي نيز در حوادث تاريخي اين منطقه وجود دارد از جمله اينکه خانواده هاي بي گناهي که فرزندانشان فريب بيگانگان را خوردند و خونشان را در راه اهداف امريکا و صهيونيزم به هدر دادند در نگاه دلسوزانه ما خانواده هايي داغدارند که اين نيز از خسارتهايي است که ضد انقلاب به اين استان وارد کرده است.



حضرت آيت الله خامنه اي فعاليتهاي ضد انقلاب در سالهاي اول تشکيل جمهوري اسلامي باعث از دست رفتن فرصت کار عمراني و سرمايه گذاري بيشتر در استان کردستان دانستند و افزودند: دولتها کارهاي فراواني در اين استان انجام داده اند بگونه اي که امروز بر خلاف دوران طاغوت، دولتها به استانها و شهرهاي مختلف کشور مي روند و مردم دور افتاده ترين مناطق نيز، شاهد حضور رئيس جمهور، وزرا و ديگر مسئولان هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : استاد
تاریخ : شنبه 8 آذر 1398
زمان : 23:19


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.